€ 11,95


PRINT boek

niet beschikbaar

ePUB ebook

niet beschikbaar

Een verborgen dynamiek binnen de school

Over de invloed van Teacher Self-efficacy en Collective Teacher efficacy op de kwaliteit van ons onderwijs

Saloua Charif • ebook • pdf

  • Samenvatting
    Dit boek richt zich op het belang van 'Teacher self-efficacy' en 'Collective teacher efficacy´. Het beschrijft op basis van wetenschappelijk onderzoek hoe en waarom juist deze twee concepten bijdragen aan kwaliteitsvolle lerarenretentie en betere schoolprestaties van leerlingen of studenten.

    Aan de hand van betekenisvolle voorbeelden wordt een uitgebreide definitie gegeven van de twee constructen, wordt het belang van beide toegelicht en wordt stilgestaan bij de onmisbare rol van de onderwijs middenmanager in het bevorderen van de teacher self-efficacy en collective teacher efficacy. Naast concrete, wetenschappelijke inzichten die het belang van een sterke mate van Teacher self-efficacy en Collective teacher efficacy benadrukt, beschrijft het boek zes specifieke manieren om op een constructieve wijze de vertaalslag naar de praktijk te maken en biedt het tot slot ruimte voor evaluatie en zelfreflectie.

    Dit boek is in het bijzonder bedoeld voor onderwijsprofessionals die binnen een onderwijsinstelling een team leraren aansturen, ondersteunen, begeleiden en/of opleiden. Ook kan het boek waardevol zijn voor (adjunct) locatiedirecteuren, onderwijsadviseurs, onderwijskundigen (in opleiding) en HR-adviseurs in het onderwijs.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : Saloua Charif
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : Saloua Charif
    ISBN : 9789090385969
    Datum publicatie : 05-2024
  • Inhoudsopgave
    Inleiding
    1. De leraar en de onderwijs middenmanager
    1.1. Het beroepsleven van de leraar en de dynamiek daarbinnen
    1.2. De rol van de onderwijs middenmanager in het beroepsleven van de leraar
    2. Wat houden de begrippen ‘Teacher self-efficacy en Collective teacher efficacy’ concreet in?
    2.1. Self-efficacy
    2.1.2. Self-efficacy in perspectief
    2.1.3. Teacher self-efficacy
    2.1.4. Het verschil tussen teacher self-efficacy en zelfvertrouwen
    2.2. Collective Teacher Efficacy
    3. De wetenschap over Teacher self-efficacy en Collective teacher efficacy
    3.1. Het belang van Teacher Self-Efficacy
    3.2. Het belang van Collectieve Teacher Efficacy
    3.2.1. Collective teacher efficacy en de schoolprestaties van leerlingen
    3.2.2. Collective teacher efficacy en de lerarenretentie
    3.3. De wisselwerking tussen Teacher self-efficacy en Collective teacher efficacy
    4. Hoe bevorder je de teacher self-efficacy en collective teacher efficacy op constructieve wijze in de praktijk?
    4.1. De middenmanager in eigen context
    4.2. Zes krachtige manieren om de teacher self-efficacy en de collective teacher efficacy te bevorderen
    Conclusie
    Referenties
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 11,95


niet beschikbaar

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen