Fragment
Arjan: In de slide die we net al even zagen van room 101, dat komt eigenlijk direct uit 1984 van George Orwell. In het boek is dat de plek van je diepste angsten, waar het verhaal zich eigenlijk afspeelt. In de volgende slide zie je een boekje tevoorschijn komen van “Simulacra & Simulation “, dat is een echt boekje geschreven door Jean Beaudrillard, een Franse filosoof. Dit is ergens in de jaren tachtig geschreven.
Hij heeft het heel veel over de degeneratie van de realiteit. En in de volgende slide zie je de eerste degeneratie van de realiteit. Het is eigenlijk een spiegel die een echte realiteit reflecteert. En bij de tweede degeneratie van de realiteit zie je dat in de volgende slide, dan zie je dat er een realiteit gemaskeerd en gedenatureerd wordt.
Martijn: Dus dat je niet meer kunt zien wie je bent.
Arjan: Ja.
En in de derde degeneratie van de realiteit, maskeert eigenlijk de aanwezigheid van de realiteit en bij de vierde en complete degeneratie van de realiteit heeft het geen enkele relatie meer met een realiteit en dat noemt Jean Beaudrillard ook wel een simulacrum.
In de volgende slide zegt hij: “Het simulacrum is nooit wat de waarheid verbergt – het is waarheid dat hij verbergt dat er geen waarheid is, het simulacrum is waarheid “
En ik vroeg me af Martijn of dat de reden is waarom jij zegt, dat we niet de Matrix moeten ontvluchten, maar in bezit nemen.
Martijn: Ja, nou dat is nu “het weer belichamen ervan “, het terugkeren in die autoriteit. Dat klopt. En dat is dus ook wat wij allemaal normaal aan het doen zijn. Iedereen op zijn eigen manier. Maar we kunnen rustig zeggen, dat het menselijk bewustzijn op zich nog redelijk onbegrepen wordt en dat er dus bewustzijnsvelden zijn en één daarvan is deze realiteit, die wij nu zien.
Dus we nemen elkaar waar omdat er licht op mij schijnt, dat is een reflectie van licht. Er komen allemaal elektrische impulsen via een geavanceerde toestand, in ons brein terecht en daar ontstaat een driedimensionaal beeld. En ons gewaarzijn, mijn bewustzijn heeft de overtuiging, dat ik dat ook bén en dat ik deze realiteit zie. Ik zou kunnen zeggen, dat ik mijzelf identificeer met mijzelf en dat ik mij identificeer met mijn omgeving. Dat is een soort maskering van een veel grotere realiteit.
En waarom ik daar over spreek, is [om]dat het niet echt de bedoeling is op het galactisch level, om de Matrix te ontvluchten of om weg te gaan, en dat is ook wat het hele incarnatieproces ons in feite voorhoudt. Het huidige incarnatieproces is dat wij eruit weggaan, terwijl wij die Scheppende vermogens in ons dragen om weer terug te keren in de bevoegdheid van deze realiteit, waardoor wij deze realiteit kunnen beïnvloeden vanuit Kracht en Liefde. Dat is zo ontzettend belangrijk!, [maar] dan kom je dus ook je angsten tegen. Dus er is een heel geraffineerd spel gaande binnen de creatie van de mens.
Dat is ook precies de reden waarom buitenaardse groepen collectief last en moeite hebben om bij ons te komen omdat zij een schil [van] “verschillen van bewustzijn “dienen in te gaan om met ons in contact te komen. En dat kunnen ze wel, alleen de vraag is: kunnen wij communiceren met hen?
Er is dus zo’n groot belang gaande. Vandaar dat we dus aan hand van deze metaforische toestand met de film de Matrix gewoon een vergelijking trachten te maken; hij zit er niet voor niks in. Ik ben er ook van overtuigd dat de makers van deze film de dieperliggende boodschap [begrepen], dat die ook wisten dat op een gegeven moment na een aantal jaren - als het bewustzijn van de mens zo breed durft te worden en dat doen we ook met elkaar ...,
Arjan: Anita heeft er ook een vraag over gesteld, die kregen we binnen via de mail. “Hoe kan het als we een hologram zijn, dat we toch last hebben van technologie? En hoe zouden we ons daar tegen kunnen beschermen? “
×