€ 48,95


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Leiderschap bij verandering

J.P. Kotter • Boek • hardback

  • Samenvatting
    Het lezen van dit boek is als het doorbrengen van een werkdag met John Kotter.

    De ontwikkeling van de techniek, veranderingen in de markt en de maatschappij en de steeds sterker wordende concurrentie dwingen organisaties om te veranderen. Organisaties moeten deze veranderingen niet alleen kunnen weerstaan, maar er juist op inspelen, om in het nieuwe ondernemingsklimaat te kunnen floreren. Daarvoor is management onvoldoende, en leiderschap noodzakelijk.

    Veel recente methodes om organisaties te veranderen - total quality management, reengineering - schieten tekort, omdat zij niet in staat zijn om gedrag te veranderen. Dit boek biedt een visie, maar tegelijkertijd een zeer praktisch verslag, gebaseerd op onderzoek naar ervaringen in meer dan 100 bedrijven.

    Succesvolle verandering komt in acht fasen:

    - een gevoel van urgentie tot stand brengen;
    - de leidende coalitie creƫren;
    - een visie en een strategie ontwikkelen;
    - de veranderingsvisie communiceren;
    - actie op brede basis door middel van empowerment;
    - korte-termijn successen genereren;
    - verbetering consolideren en meer verandering tot stand brengen;
    - nieuwe benaderingen in de organisatiecultuur verankeren.

    Prof. dr. John Kotter is verbonden aan Harvard Business School en is 's werelds meest vooraanstaande expert op het gebied van leiderschap in organisaties
  • Productinformatie
    Binding : Hardback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 144mm x 222mm
    Aantal pagina's : Niet bekend
    Uitgeverij : Boom
    ISBN : 9789052612317
    Datum publicatie : 01-1997
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 48,95

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen