€ 9,95

PRINT boek

  € 17,95

ePUB ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Operational Excellence op de werkvloer (boek)

Operational Excellence op de werkvloer

drs. E.H.I. Hessing • ebook • pdf

  • Samenvatting
    OPERATIONAL EXCELLENCE OP DE WERKVLOER

    Een prakijkvisie op operational excellence binnen verzekeraars


    Verzekeraars willen hun imago oppoetsen en een meer klantgerichte verzekeraar worden. Zij willen het vertrouwen van hun klanten herwinnen door klanttevredenheid te prevaleren boven aandeelhouderswaarde. De strategie die zij hierbij hanteren is veelal gebaseerd op Operational Excellence.
    Alhoewel bijna alle verzekeraars invulling geven aan een meer klantgerichte bedrijfsvoering, blijkt dat slechts weinig verzekeraars het echt lukt om het klantvertrouwen te herwinnen en daarmee klanten fans van hun bedrijf te maken. In dit boek wordt de inrichting van een op Operational Excellence gebaseerde werkwijze vanuit de werkvloer beschreven. Het laat de transformatie zien naar een verzekeraar die dagelijks op elk niveau aan klantwaarde werkt. Het boek bevat de valkuilen, geleerde lessen en visie om duurzaam uit te kunnen groeien tot de klantgerichte verzekeraar. Operational excellence op de werkvloer is bestemd voor medewerkers en (senior)managers werkzaam binnen verzekeraars of andere dienstverlenende organisaties. Tevens is het nuttig voor consultants die deze organisaties ondersteunen bij de transformatie naar een Operational Excellente bedrijfsvoering.
  • Productinformatie
    Binding : PDF
    Auteur : drs. E.H.I. Hessing
    Bestandstype : PDF
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Geen   Informatie 
    Uitgeverij : drs. E.H.I. Hessing
    ISBN : Geen
    Datum publicatie : 09-2011
  • Inhoudsopgave
    Hoofdstuk 1: Opmaat van de transformatie naar Operational Excellence

    Hoofdstuk 2: De omgeving: hoe ziet het speelveld van financiele instellingen er uit en wat betekent dit voor een excellente bedrijfsvoering?

    Hoofdstuk 3: Proces: Hoe richt u een excellent proces in als verzekeraar?

    Hoofdstuk 4: Operationeel Management: hoe voert u Operational Management in binnen uw organisatie?

    Hoofdstuk 5: Houding & Gedrag en Leiderschap: gewenst versus gebruikelijk houding en gedrag

    Hoofdstuk 6: Human Resource Management: het belang van goed HRM binnen Operational Excellence

    Hoofdstuk 7: Operating System: hoe maakt u van uw verzekeraar een efficiente en effectieve fabriek?

    Hoofdstuk 8: Het paradijs: het succes van Operational Excellence in de praktijk
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 9,95

niet beschikbaar

direct, via download
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

...... Een interessante exercitie is om aan uw klantenkring te vragen wat zij als dienstverlening van verzekeraars basics, performers en delighters vinden. Er zijn maar weinig verzekeraars die delighters aan hun klanten geven; doen zij dit wel dan wordt dit vaak beloond met een hoog fan gehalte (NPS-score). Toch is het redelijk eenvoudig en niet duur om delighters voor uw klanten te genereren, maar pas op! De klant ervaart een dienst als een delighter als uw basics op orde zijn. Ik zal dit verduidelijken met een praktijkvoorbeeld binnen een pensioenverzekeraar

Het op tijd en met het juiste uitkeringsbedrag toesturen van een brief aan een eindklant die binnen een maand met pensioen gaat, wordt doorgaans als een basic dienstverlening ervaren. Immers, dit is toch de primaire taak van een pensioenverzekeraar. Indien de accountbeheerder de eindklant opbelt met de melding dat hij het laatste half jaar teveel premie heeft betaald en dat de teveel betaalde premie binnen een maand teruggestort wordt op zijn rekening, wordt vaak als een performer ervaren. De pensioenverzekeraar geeft de klant pas echt een delighter als de klant op zijn eerste dag dat hij van zijn pensioen geniet een bos bloemen ontvangt van de pensioenverzekeraar om hem te feliciteren met de pensioeningang en hem veel plezier toewenst in deze nieuwe levensfase...... ×
SERVICE
Contact
 
Vragen