1. Zorg dat u een Adobe ID heeft aangemaakt.
Het aanmaken van een Adobe ID kan op de volgende website https://www.adobe.com/cfusion/membership/ en wordt door ons ten zeerste aanbevolen. Indien u het bestand opent op uw PC zonder deze eerst te koppelen aan uw eigen ID, dan kan het bestand niet meer op een ander apparaat worden gelezen.
2. Download het juiste programma
VOOR PC: Voor uw PC of laptop zult u het programma Adobe Digital Editions moeten downloaden. Met dit programma kunt u het bestand lezen op uw PC of laptop. Downloaden kan via de volgende link http://www.adobe.com/nl/products/digitaleditions/. Zorgt u ervoor dat u na het downloaden uw Adobe ID koppelt door het programma te openen en vervolgens te klikken op Bibliotheek, Computer autoriseren.
VOOR APPLE: Een met DRM beveiligd bestand kunt u niet lezen via de standaard Apple app iBooks. Synchroniseren via iTunes zal dan ook niet werken. Een alternatief is om de app Bluefire uit de Apple store te downloaden. https://itunes.apple.com/nl/app/bluefire-reader/id394275498?mt=8#. Nadat u het programma heeft geinstalleerd kunt u uw Adobe ID invoeren. Open vervolgens de link in Safaria en kies na het downloaden Openen met ... en kies Bluefire. Om de link op uw ipad te kunnen openen zijn er verschillende mogelijkheden. Via uw mail programma op de iPad, open de link die u per mail heeft ontvangen op uw iPad. Via een extern programma zoals Google Drive, Dropbox of Skydrive. U kunt de link vanaf u PC opslaan in de betreffende map en vervolgens openen vanuit de app op uw iPad.
VOOR ANDROID: Ook voor Android adviseren wij Bluefire. U kunt deze downloaden via https://market.android.com/details?id=com.bluefirereader&feature=search_result
Fout met koppelen van ID
Het kan gebeuren dat u de link tóch op een apparaat heeft geopend zonder eerst uw Adobe ID te koppelen. En u wilt het bestand nu op een ander apparaat lezen, bijvoorbeeld op uw iPad. Het is helaas NIET mogelijk om het bestand op een ander apparaat te openen als het bestand NIET aan uw ID is gekoppeld. De enige oplossing is een nieuwe downloadlink.
Hoe komt u aan een nieuwe downloadlink
Boekenbestellen.nl is niet verantwoordelijk voor de gekozen beveiliging en de wijze waarop u deze opent. In het geval van een probleem met openen (en alleen vanwege het niet of verkeerd koppelen van uw ID) dient u de uitgever rechtstreeks te benaderen, uw probleem te omschrijven met het verzoek om een nieuwe link. De uitgever staat vermeld op de verkooppagina van het boek. Staat de uitgever onverhoopt niet vermeld, zoekt u dan op Internet of neem contact met ons op.
Overig
Heeft u een ander probleem met het openen? Neem dan contact met ons op. Bij voorkeur via email waarin u uw probleem zo duidelijk mogelijk omschrijft. We zullen dan proberen om samen met u tot een oplossing te komen.