Alleen via uitgever verkrijgbaar. ×

€ 52,00


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer van deze auteur


  • Waardebepaling (ePUB)

Waardebepaling en waardeverhoging van ondernemingen

Marcel Walraven • ebook • epub

  • Samenvatting
    De waardering van een onderneming kan veel meer zijn dan een adhocinstrument dat bij bijzondere gebeurtenissen, zoals de verkoop van de onderneming, wordt ingezet. Het met enige regelmaat waarderen van een onderneming is een zeer geschikte managementtool en meetinstrumenten kan daarom als een van de uitgangspunten voor waardemanagement dienen. Door een onderneming regelmatig te waarderen is het managementzich bewust van de mate waarin de onderneming verkoopklaar is en vande waardebepalende factoren van de onderneming. Daardoor ontstaat bij het management een optimale focus op waarde creatie en rendement. Een onderneming mag verschillende missies hebben, in de kern dient ze maaréén doel: een zo hoog mogelijke waarde creëren voor haar aandeelhouders. Een optimaal op waardecreatie gerichte onderneming is veel gemakkelijker in staat om andere doelstellingen te verwezenlijken. Wij definiëren waardecreatie als hoofddoelstelling van een onderneming en niet bijvoorbeeld winstmaximalisatie of continuïteit. We kiezen voor waarde, omdat waarderekening houdt met timing en risico van de kasstromen bij een onderneming. In deze uitgave zullen we aantonen hoe essentieel kasstromen zijn. We staan met name stil bij op de toekomst gebaseerde waarderingsmethoden. Ook wordt ingegaan op scenario- en gevoeligheidsanalyses, waarbij meerdere alternatieven voor de ontwikkeling van waardebepalende factoren van een onderneming aan de orde komen en tevens wordt gekeken naar de kansen dat dergelijke alternatieve mogelijkheden zich voordoen. Ook een bespreking van de door banken veel gehanteerde ratios en technische begrippen bij de financiering van overnames mag niet ontbreken. Wij wensen u veel plezier bij het lezen van deze uitgave en hopen u hiermee enige duidelijkheid te verschaffen in het complexe vraagstuk van waardering van ondernemingen.
  • Productinformatie
    Binding : Epub
    Auteur : Marcel Walraven
    Bestandstype : epub
    Distributievorm : Ebook (digitaal)
    Aantal pagina's : Afhankelijk van e-reader
    Beveiliging : Digitaal watermerk (social DRM)   Informatie 
    Uitgeverij : Wolters Kluwer Nederland B.V.
    ISBN : 9789013120813
    Datum publicatie : 12-2013
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 52,00


PRINT boek

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Alleen via uitgever verkrijgbaar.
Veilig betalen Logo
Delen 

Informatie
Herroepingsrecht is uitgesloten voor eBooks. Een download van een eBook of luisterboek is niet meer te herroepen op het moment dat u, na aanschaf van het e-book, de download heeft gestart.

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen