Fragment
Na het eten doet Klaas een dutje op de bank. Daarna gaat hij
squashen met een vriend. ‘Blijf je nog even hangen?’ ‘Nee, om 21.30
uur heb ik nog een Skype, volgende keer drink ik er weer eentje met
je.’
Iets na 21.30 uur meldt de accountmanager zich via Skype.
‘Gelukkig nieuwjaar!’
‘Jij ook, waarmee kan ik je helpen?’
‘Het gaat over Jansen Transport, we kregen een signaal dat de
kasstroom achterblijft. Weet jij wat er aan de hand is?’
Klaas opent zijn klantenapp en ziet dat Jansen Transport tot de klanten
in de rode staafdiagram hoort.
‘Dat de kasstroom achterblijft zie ik hier ook. Ik heb nog deze week
contact met Jansen. Wat mij vooral opvalt is dat hij achter is met
factureren.’
‘Dat komt misschien door de feestdagen?’
‘Ik zal het met hem bespreken.’
‘Ja, het moet niet te lang duren, want anders kan hij geen gebruik
meer maken van de voordelige rentecondities.’
‘Begrijp ik, hoe kan ik je helpen?’
‘Kun jij een verklaring afgeven over de cijfers per 30 oktober waarin je
hebt vastgesteld dat de debiteuren- en crediteurenstand juist is
weergegeven?’
‘Ik ga kijken wat ik voor je kan doen.’
‘Voor wanneer moet je antwoord hebben?’
‘Begin volgende week is prima.’
‘Plezierige avond nog.’
‘Hetzelfde.’
×