Samenvatting
In je werk sta je dagelijks voor keuzes. Hoe haal ik deze deal binnen? Neem ik die sollicitant aan of niet? Is het slim deze investering te doen? Veel mensen benaderen dit soort vragen het liefst rationeel: ze verzamelen informatie, analyseren die en doordenken alles grondig. Dat levert vaak hoofdpijn op, maar lang niet altijd een goede beslissing. Wat zou er gebeuren als je wat vaker zou luisteren naar je gevoel? Marcel Adriaanse vertrouwt al jaren op de kracht van intuïtie. Aan de hand van zijn intuïtiemodel laat hij in dit boek zien hoe intuïtie je zakelijk verder brengt. De eerste drie pijlers van het model – autonomie, analyse en timing – betreffen jou als persoon en helpen je om betere beslissingen te nemen. Met de laatste drie pijlers – intonatie, empathie en kwetsbaarheid – krijg je met minder moeite meer voor elkaar. Zijn advies? Zet je denkvermogen in, maar leer vooral te vertrouwen op je gevoel. Dat brengt je niet alleen volop energie en nieuwe inzichten, maar leidt ook tot een succesvolle organisatie en een betere versie van jezelf. Vertrouwen op intuïtie leidt tot betere beslissingen, meer zakelijk succes en een leuker leven. Zakendoen op gevoel is een life changer: de boeken die je daarna leest, de trainingen die je volgt, de gesprekken die je voert – je haalt er veel meer uit. ‘Feiten en cijfers meenemen in je besluitvorming is essentieel. Maar de beste beslissingen worden vaak intuïtief genomen. Dit boek leert je hoe intuïtief zakendoen je bedrijf én je leven verrijkt.’ Jan Peter Balkenende, voormalig minister-president ‘Overtuigend, inspirerend en verhelderend.’ Bas van der Veldt, algemeen directeur AFAS Trefwoorden: Intuitie gevoel zakelijk handleiding