Samenvatting
Zakelijke communicatie - Mondeling is een toegankelijk en eigentijds studieboek met een praktische insteek. Het bestaat uit vier modules die afzonderlijk of in samenhang met elkaar kunnen worden bestudeerd. Allereerst komen de basisprincipes van zakelijk communiceren aan de orde. Daarna staan diverse typen professionele gesprekken centraal en wordt samenwerken ruimschoots belicht. Ten slotte is er uitgebreid aandacht voor het voorbereiden en houden van presentaties.
Deze tweede editie is volledig herzien en geactualiseerd. Het boek bevat alle theorie die
je nodig hebt en op de website www.pearsonxtra.nl vind je al het oefenmateriaal, zoals
opdrachten of checklists. Voor docenten zijn er assessmentopdrachten en verdiepingsstof
beschikbaar.
Karen Knispel heeft ruimschoots ervaring als docent, trainer en coach op het gebied van management, commercie en professionele mondelinge en schriftelijke communicatie. Zij is als zelfstandig trainer gevestigd in Amsterdam en heeft duizenden studenten, cursisten en trainees effectiever leren communiceren. Zie ook: www.karenknispel.nl.
Annita Rogier heeft veel ervaring als psycholoog, trainer en coach op het gebied van communicatie en effectiviteit. Zij onderzocht het functioneren van vele managers en teams en leerde hen beter functioneren, communiceren en samenwerken.
Diddo van Zand is psycholoog en directeur van ixly, een uitgeverij van online testen en HRwebapplicaties. Daarnaast adviseert hij organisaties op het gebied van HR-vraagstukken, zoals competentiemanagement, strategisch HRM en management development. Zie ook: www.ixly.nl.
Roeland Bemelmans, oprichter van BTC - Bemelmans Training & Coaching, ontwikkelt organisaties in verandering naar meer effectiviteit. Zie ook: www.bemelmanstraining.com.