Samenvatting
Wat maakt een videogame memorabel? Hoe kan het dat een spelletje van drie uur meer indruk op je maakt dan de grandeur van Grand Theft Auto V? En waarom is extreem geweld lang zo leuk niet meer als vroeger? Deze en andere bespiegelingen komen voorbij in achttien verhalen die terugblikken op vijfentwintig jaar aan pc-gaming. Van de klassieke point t antwoord: een voorzichtig 'ja'.) Naast bovenstaande titels behandelt XP onder meer The Elder Scrolls, Fallout 4, Rocket League, Assassin's Creed IV: Black Flag, Medal of Honor: Allied Assault, Rayman, Hotline Miami, Max Payne en The Binding of de auteur de afgelopen jaren überhaupt iets anders heeft gedaan dan naar een beeldscherm staren. (Het antwoord: een voorzichtig 'ja'.) Naast bovenstaande titels behandelt XP onder meer The Elder Scrolls, Fallout 4, Rocket League, Assassin's Creed IV: Black Flag, Medal of Honor: Allied Assault, Rayman, Hotline Miami, Max Payne en The Binding of Isaac.