Samenvatting
‘Je moet altijd voor de winst gaan. Winnaars accepteren geen verlies, daarom zijn het winnaars. Het is net als met zeilen, je maakt wel eens een verkeerde slag, maar dan is de wedstrijd nog niet verloren.’
Eind jaren tachtig heeft bijna elke scholier een O’Neill-schoolagenda en ligt bijna iedereen op het strand in de badkleding van O’Neill. De man die het iconische surfmerk in Europa tot een ongelooflijk marketingsucces weet te maken: Rob Heilbron.
Hoe doet hij dat? Wat voor trucs gebruikt hij? Wie draait hij een loer? Welke rol speelt de koninklijke familie daarin? Na O’Neill wil Heilbron nog één keer winnen. Lukt hem dat met lingeriemerk Sapph? Wat zijn de gevolgen van de hondsbrutale billboardcampagne die hij lanceert?
Heilbron spreekt voor één keer vrijuit over zijn zaken, en ook over zijn leven. Een jetsetbestaan vol (sport)succes, geld en vrouwen. Maar ook: hoogoplopende ruzies in boardrooms, rechtszaken en afpersers.
Journalisten Joost van Kleef en Henk Willem Smits schreven eerder de bestsellers De zaak Kooistra. Opkomst en ondergang van een horecamagnaat, De makelaar en Het belastingparadijs. Waarom niemand hier belasting betaalt – behalve u.
‘Leerzame, vaak schaterende momenten.’ Jort Kelder
‘Van Kleef en Smits nemen je mee op een intens avontuur. Verslavend goed boek.’ Zihni Özdil
‘I come back to Amsterdam for Rob Heilbron.’ Woody Harrelson