Fragment
Hoofdstuk 4
4.1. Eindconclusie
De afgelopen zes maanden heeft de onderzoeker een praktijkonderzoek uitgevoerd om te kijken op welke wijze de kwaliteit van het stelonderwijs in groep 8 op Onze Basisschool verbeterd kon worden. Het was de bedoeling van de onderzoeker om te kijken of, doormiddel van een zelfontworpen lessen-cyclus voor stelonderwijs, de kwaliteit van het stelonderwijs in groep 8 op Onze Basisschool daadwerkelijk verbeterd kon worden. De onderzoeksvraag waar de onderzoeker zich de afgelopen zes maanden mee bezig heeft gehouden was:
‘Op welke wijze kan de kwaliteit van het stelonderwijs in groep 8 op Onze Basisschool verbeterd worden waarbij gebruik gemaakt wordt van peerfeedback bij het herschrijven van teksten?’
Een belangrijke factor in de zelfontworpen lessencyclus was de focus op de fase van peerfeedback bij het herschrijven van teksten. Door het toepassen van peerfeedback aan de hand van een checklist met beoordelingscriteria en succescriteria is gebleken dat de leerlingen van groep 8 in ongeveer vier weken tijd betere teksten hebben geschreven. Peerfeedback bij het herschrijven van teksten heeft aantoonbaar een positief resultaat op de kwaliteit van het stelonderwijs.
×