Samenvatting
Concentratie, alertheid, motivatie en lichamelijke factoren zijn aspecten die van invloed zijn op de werkhouding van kinderen. In dit boek wordt aandacht besteed aan al deze aspecten. Hiervoor zijn inzichten uit de (neuro)psychologie, de ergotherapie en de theorie rond sensorische informatieverwerking gebruikt. Het beschrijft hoe problemen met de werkhouding in de groep opgespoord kunnen worden en wat er vervolgens aan deze problemen gedaan kan worden. Het boek is voorzien van voorbeelden uit de praktijk, werkopdrachten en verdiepingsboxen. Kortom een praktisch handboek voor iedereen - leraren, docenten, paramedici, orthopedagogen en psychologen - die werkt met kinderen met werkhoudingsproblemen!
"Maar hij heeft zo'n slechte concentratie!" "Met zo'n werkhouding komt hij niet verder!" Voor iedereen die deze uitspraken weleens doet, is dit boek geschreven. Dit boek laat zien dat een goede werkhouding méér is dan alleen een goede concentratie. Ook lichamelijke factoren, alertheid en motivatie hebben invloed op de werkhouding. Dit boek aandacht aan al deze aspecten. Hiervoor zijn inzichten uit de (neuro)psychologie, de ergotherapie en de theorie rond sensorische informatieverwerking gebruikt. Er wordt aandacht besteed aan hoe problemen met de werkhouding in de groep opgespoord kunnen worden en hoe er vervolgens iets aan gedaan kan worden. Het boek is voorzien van voorbeelden uit de praktijk, werkopdrachten en verdiepingsboxen. Kortom een praktisch handboek voor iedereen - leraren, docenten, paramedici, orthopedagogen en psychologen - die werkt met kinderen met werkhoudingsproblemen!