Samenvatting
U wilt graag doelgericht aan marketing doen. Helaas is het opstellen van een marketingplan elke keer weer een tijdrovende en omslachtige bezigheid. En dat
terwijl de uitvoerige analyses die daarvoor nodig zijn van jaar tot jaar niet spectaculair van elkaar verschillen.
Het belangrijkste krijgt daardoor te weinig aandacht: de acties.
Weg met het marketingplan, tijd voor actie! laat zien hoe u zonder omslachtige plannen doelgericht marketing bedrijft. In dit boek draait alles om de acties. Wat is een werkbare aanpak? Hoe formuleert u pragmatische maar ook creatieve en originele acties om uw markt te bewerken? Hoe weet u of u niets vergeet? Hoe bewaakt u de samenhang van het geheel?
Aan de hand van een beperkt aantal gestructureerde vragen werkt u stap voor stap naar overzichtelijke, praktische actiepunten. De aanpak is gericht op een
maximale slagvaardigheid om de commerciƫle slagkracht van uw onderneming te vergroten.
Prof. dr. John Koster publiceert, doceert en adviseert over marketing. Hij is vennoot van Holland Consulting Group en hoogleraar Marketing aan de Nyenrode
Business Universiteit. Eerder schreef hij Ask for the order!