Inhoudsopgave
Voorwoord Werp je persoon in de strijd DEEL 1 PERSOONLIJKE RELATIE MET JE KLANT 1. Denk als een verkoper, doe niet als een verkoper - het geheim van verkopen in 4 woorden 2. Maak gewoon ruzie met je klant - en nog 8 of 9 relatie-adviezen om je klant eeuwig aan je te binden 3. Je merk IK is net zo belangrijk als je merk- of bedrijfsnaam: het belang van personal branding 4. Wat je in een crisis moet doen om goed uit die crisis te komen - de noodzaak van persoonlijke aandacht 5. Niks jij klant?vriendelijker... je klant moet bedrÃjfsvriendelijk worden 6. De verkoop begint pas na de verkoop - zo houd je de klant nadat die klant is geworden 7. Zo krijg je een JA als je een JA wilt: de 101/2 psychologische trucs voor onderhandelen met succes (hint: vertel nooit over je Tinder-date van die avond) 8. Wat je van een auto?verkoper kunt leren over verkopen en intieme zones - een toneelstuk in 6 aktes 9. Moet je je klanten wel met 'je' aanspreken? Of zeg je 'u'? Kies zelf, zolang het maar niet in het natte gras is DEEL 2 SOCIAAL OP LIVE BIJEENKOMSTEN 10. Zo maak je van je netwerk?pitch als ondernemer, zzp'er of starter een killer-pitch 11. Ga naar elke nieuwjaars?borrel, je ontmoet er aardige mensen en nieuwe klanten 12. Je belangrijkste netwerktool is nog steeds je visitekaartje 13. Zo houd je je events en congressen spannend en aantrekkelijk 14. Waar is dat feestje? Hier is dat feestje! Geef vaker een feestje 15. Wil je reclame op een billboard? Maak dan van je auto je eigen bewegende billboard DEEL 3 SOCIAAL OP SOCIALE MEDIA 16. LinkedIn is uitgevonden voor gerichte acquisitie en talloze andere killer-toepassingen 17. De 13 Instagram-tips die jij als ondernemer kunt, nee, moet leren van de politie 18. Facebook is - ondanks alles - nog steeds een vruchtbare plek om klanten te werven 19. Zo verbeter je de openratio van je e-mails - het effect van een blauw hartje 20. Als je dacht dat telefonische verkoop moeilijk is? Op deze manieren werkt het wél - met resultaat 21. Je bedrijf dat ben jij, en nóg 7 ultrakorte tips voor video's die scoren DEEL 4 BINNEN IS BUITEN 22. Zet je klant nooit op nummer 1 - je werknemers moeten op de eerste plaats staan 23. Hoe jij wél nieuwe medewerkers werft in deze personeelscrisis 24. Om verder te groeien - en je bedrijf schaalbaar maken - is goeie mensen aannemen een must DEEL 5 DO'S-EN-DON'TS ONLINE 25. Vertel op je homepage direct wat je bedrijf doet en doe dat duidelijk 26. Doe eens lekker onfatsoenlijk - de mitsen en maren van het feedbackformulier 27. Hoe persoonlijker je webcare, hoe onweerstaanbaarder je bedrijf - o ja, gebruik nooit het woord 'vervelend' 28. Dit kun jij leren van de psychologische trucjes van de grote webshops 29. De 5 redenen waarom je ook je bedrijfsnaam moet meenemen in je Google Ads-campagne 30. Formuleer je klantbeloften expliciet en kondig ze duidelijk aan op je homepage DEEL 6 WEL DOEN OFFLINE 31. Verstuur vaker een kaartje, geheid dat je opvalt tussen de post 32. 'De bodem. Smaakt écht naar karton' en andere meligheid die je toch op leuke merk?versterkende ideeën kan brengen 33. De 7 redenen waarom jij als professional ook een boek moet schrijven 34. Van McDonald's kennen mensen de reclame, van jouw broodjeszaak kennen ze Dikkie Dik die lekker dik smeert - zo maak je je bedrijf zichtbaarder DEEL 7 MEER GELD NAAR BINNEN, MINDER GELD NAAR BUITEN 35. Hoge korting, te hoge korting werkt averechts, geef dus nooit hoge korting 36. Verhoog gerust je prijzen, maar doe het dan wel goed (en geloofwaardig) 37. Zelfs in een kapitaalintensieve branche kun je klanten winnen met alleen maar gratis reclame - kijk (welja) naar Tesla DEEL 8 HET VERSCHIL MAKEN 38. Zo stel je een offerte op die scoort - vraag niet een te lage prijs en nog 10 tips 39. Zo schrijf je een tekst waarmee je lezers vasthoudt tot het einde 40. Tweet interessante dingen, de wet van de zwerfpen en nog 15 eenvoudige tips om snel en goedkoop je naamsbekendheid te vergroten 41. Uitsmijter: de 28-plus-1-overbodige belangrijkste gratisreclametips Meer liefde leidt tot meer business, dus zeg vaker 'ja' Liefdesbetuiging De pers en professionals over 'Zo verkoop je alles' (2019)