Samenvatting
Managementboeken zijn populairder dan ooit en steeds meer ondernemers schrijven een boek voor hun bedrijf. Niet zo gek, want een boek is een prachtige marketingtool. Het verhoogt je expertstatus, en dwingt je bovendien om nog eens goed na te denken over je doelgroep en je positionering. Hoewel het nog niet zo lang geleden slechts voor enkelingen was weggelegd om een professioneel boek uit te geven, is de boekenwereld inmiddels enorm veranderd. Dat is te danken aan de opkomst van digitaal drukwerk, wat het mogelijk maakt om boeken in een kleine oplage te laten maken, en natuurlijk ook aan het internet en social media, waarmee je eenvoudig zelf je boek kunt promoten. Dit boek, vol tips en tricks uit de praktijk, begeleidt je stap voor stap naar je eigen boek. Je leest: • hoe je de eerste hobbels overwint en begint met schrijven • hoe je het schrijfproces gestructureerd aanpakt • hoe je ervoor zorgt dat je boek er professioneel uitziet zodat het zichzelf verkoopt • hoe je je boek inzet als promotiemiddel voor je bedrijf • hoe je van je boek een bestseller maakt (en dat is misschien wel heel anders dan je verwacht!) Zodat niets je nog tegenhoudt om eindelijk dat boek te schrijven en uit te geven voor je bedrijf! Hanneke de Wit is grafisch ontwerper, gespecialiseerd in het maken en uitgeven van boeken. Eerder gaf zij al drie titels uit in eigen beheer, waarvan in totaal meer dan 7.000 exemplaren werden verkocht. Ze hielp vele ondernemers om hun boek uit te geven en zo hun bedrijf te laten groeien.