€ 24,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Van passie naar boek

Hanneke de Wit • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Managementboeken zijn populairder dan ooit en steeds meer onder­nemers schrijven een boek voor hun bedrijf. Niet zo gek, want een boek is een prachtige marketingtool. Het verhoogt je expertstatus, en dwingt je bovendien om nog eens goed na te denken over je doelgroep en je positionering. Hoewel het nog niet zo lang geleden slechts voor enkelingen was weggelegd om een professioneel boek uit te geven, is de boekenwereld inmiddels enorm ver­anderd. Dat is te danken aan de opkomst van digitaal drukwerk, wat het mogelijk maakt om boeken in een kleine oplage te laten maken, en natuurlijk ook aan het internet en social media, waarmee je eenvoudig zelf je boek kunt promoten. Dit boek, vol tips en tricks uit de praktijk, begeleidt je stap voor stap naar je eigen boek. Je leest: • hoe je de eerste hobbels overwint en begint met schrijven • hoe je het schrijfproces gestructureerd aanpakt • hoe je ervoor zorgt dat je boek er professioneel uitziet zodat het zichzelf verkoopt • hoe je je boek inzet als promotiemiddel voor je bedrijf • hoe je van je boek een bestseller maakt (en dat is misschien wel heel anders dan je verwacht!) Zodat niets je nog tegenhoudt om eindelijk dat boek te schrijven en uit te geven voor je bedrijf! Hanneke de Wit is grafisch ontwerper, gespecialiseerd in het maken en uitgeven van boeken. Eerder gaf zij al drie titels uit in eigen beheer, waarvan in totaal meer dan 7.000 exemplaren werden verkocht. Ze hielp vele ondernemers om hun boek uit te geven en zo hun bedrijf te laten groeien.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 148mm x 220mm
    Aantal pagina's : 304
    Uitgeverij : Tangram Studio
    ISBN : 9789081995580
    Datum publicatie : 03-2020
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord Inleiding Deel 1: Schrijven 1. Voordat je begint met schrijven • Een boekconcept maken • De voorlopige indeling • De titel en flaptekst • Een planning maken 2. Je boek schrijven • Je schrijfstijl bepalen • Structuur geven aan je verhaal • Afronden 3. Je boek laten redigeren • Inhoudelijke redactie • Stilistische redactie • Eindredactie 4. Aanleveren aan je ontwerper • Voorbereiden op de opmaak Deel 2: Ontwerpen 5. De onderdelen van een boek • Het omslag • Het voorwerk • De inhoud van je boek • Het nawerk 6. De onderdelen van een pagina • Hoe een pagina wordt opgebouwd 7. De opmaak van een boek • Lettertypes • Tekstelementen • Leestekens • Opmaakregels 8. Gebruik van beeld • Foto’s en andere rasterafbeeldingen • Illustraties en andere vectorbestanden 9. Correcties • De correctierondes • Correcties aangeven in de proeven • Veel voorkomende fouten • Akkoord geven 10. Een ePub van je boek laten maken Deel 3: Drukken 11. De productie van je boek • Binnenwerk • Omslag • Papier • Bedrukking • Veredeling 12. Een drukker kiezen • Offset of digitaal drukken? • Een keuze maken 13. Je boek laten drukken • Het binnenwerk drukklaar laten maken • Het omslag drukklaar laten maken • Je boek bij de drukker aanleveren • De levering van je boeken Deel 4: Uitgeven 14. Voorbereidingen om je boek te verkopen • Een ISBN voor je boek • De prijs van je boek • De distributie van je boek via het CB 15. Je boek verkopen • Via je eigen website • Via het CB • Via boekwinkels • Via een onafhankelijke distributeur • Via wederverkopers • Zelf verkopen via Bol.com • Via Managementboek • Rechtstreeks verkopen aan bedrijven en instellingen • Je boek in de bibliotheek 16. De promotie van je boek • Als je nog bezig bent met je boek • De verschijningsdatum • Als je boek al een tijdje op de markt is Nawoord Dankwoord Over de auteur Trefwoordenregister
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 24,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 

Fragment

niet beschikbaar

×
SERVICE
Contact
 
Vragen