Samenvatting
Vroeger was denken en doen strikt gescheiden in de civiele infrasector (de opdrachtgever bedenkt het en de aannemer maakt het). Na de bouwfraude is hierin verandering gebracht door het invoeren van Design & Construct, waarmee de markt beter haar verantwoordelijkheid zou kunnen nemen. Van heel andere orde is de vraag of de bedrijven wel in staat zijn om de gevraagde opgaven uit te voeren. De praktijk wijst uit van niet helaas! Design & Construct wordt nog vaak opgevat als ‘even’ het ontwerp inkopen door een aannemer. Juist in de ontwerpfase wordt het resultaat van het project bepaald. Deze fase wordt nog steeds onvoldoende beheerst door de bouwbedrijven. Dit boek geeft een brede kijk op de problematiek en geeft tevens aan waar bijgestuurd kan worden. Over de auteur Hans Moll (1956) heeft ruime ervaring in de civiele techniek. Hans gaf leiding bij het ingenieursbureau van de gemeente Rotterdam en was als directeur Strukton Engineering intensief betrokken bij de omslag naar een zelfscheppende industrie. Hans heeft zijn ervaringen in dit boek beschreven, om de sector mee te geven hoe er op betrekkelijk eenvoudige wijze grote verbeteringen kunnen worden gerealiseerd.