Samenvatting
Eigenlijk zou dit boek overbodig moeten zijn. Het ligt immers voor de hand dat bedrijfsartsen, verzekeringsartsen en professionals uit andere disciplines samenwerken in het belang van de cliënt. Tocht gaat hierbij nog veel mis. In het dagelijks werk zijn de randvoorwaarden voor samenwerking niet altijd optimaal. En misschien durven we soms ook niet goed, vanwege gevoeligheden rond status en positie en omdat op elkaar afstemmen zelden lukt zonder bepaalde concessies te doen.De ondertitel luidt niet voor niets Afstemmen van behandeling en werkhervatting. Dit boek levert informatie en inzichten waardoor de samenwerking rond beoordeling, behandeling en begeleiding van werknemers met gezondheidsklachten kan verbeteren. Het heeft daartoe een praktische insteek. Zo zijn er hoofdstukken waarin we drie paramedische disciplines en de eerstelijnspsycholoog beter leren kennen: professionals met wie de bedrijfs– en verzekeringsarts vaak in contact komt. Ook zijn er hoofdstukken waarin concrete en leerzame samenwerkingsprojecten worden beschreven. Daarnaast bevat dit boek enkele hoofdstukken met nieuwe kennis en relevante theorievorming, goed toe te passen in de dagelijkse praktijk.