€ 39,50


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Ton ten Have ondernemen zit me in het bloed

Leo Traas • Boek • hardback

  • Samenvatting
    Het boek ‘Ondernemen zit me in het bloed’ geeft het levensverhaal weer van Ton ten Have, telg uit een ondernemersfamilie. Via grootvader en vader geeft het boek een boeiend overzicht van het zaken doen in de beginjaren van de twintigste eeuw en hoe hij als jonge man wordt klaargestoomd voor het ondernemerschap. Het geeft op een voortreffelijk wijze een inzicht in vijftig jaar geschiedenis van de levensmiddelenbranche. Het zijn stukken geschiedenis die het licht werpen op vandaag en die begrip kweken voor morgen. Het boekwerk beschrijft de ontwikkeling van de traditionele groothandel en samen-werkingsvormen binnen het Vrijwillig Filiaalbedrijf naar franchising met het grootwinkelbedrijf. Van aanbod- naar vraag gestuurd ondernemen. Of anders gezegd van de focus op het behalen van fabrikantenvolume naar consumentgerichte marketing. Het geeft de evolutie weer van de bedieningswinkel via zelfbedieningswinkel naar de hedendaagse supermarkt en van het aanbod van uitsluitend kruidenierswaren naar een compleet geparallelliseerd foodassortiment vanuit de gehele wereld; efficiënt en ‘just in time’. Het boek beschrijft de impact van een gedreven ondernemer, geeft zijn ervaring weer en schetst hoe hij invulling geeft aan zijn ambities in een altijd innoverende branche en in een dynamische tijd. Hoe je als ondernemer anticipeert op ontwikkelingen in goede, maar ook in minder goede tijden. Door het nemen van initiatief, vertrouwen te houden en stug door te zetten. Door service- en klantgericht te werk gaan en hierin iedere dag weer voorop te gaan. Maar ook door op andere vlakken betrokkenheid te hebben voor mens en maatschappij. Een uniek boekwerk dat geschreven is door Leo Traas, oud-hoofdredacteur van het in de supermarktbranche bekende vakblad ‘Foodmagazine’. Het boek is verluchtigd met beelden en is lekker vlot leesbaar. Een prachtig boek, in stijl vormgegeven door broer Leo ten Have. Kortom een businessboek om even lekker voor te gaan zitten, om met veel plezier te lezen of gewoon door te bladeren en de foto’s te bekijken.
  • Productinformatie
    Binding : Hardback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 240mm x 305mm
    Aantal pagina's : 184
    Uitgeverij : Monumentaal Uitgeverij
    ISBN : 9789491183034
    Datum publicatie : 11-2019
  • Inhoudsopgave
    Voorwoord V Gebruik je verleden niet als hangmat maar als springplank VII Een man een man, een woord een woord Deel 1 1 De handelsgeest blijkt al generaties lang in het bloed te zitten 3 De wereld van opa Hein 9 Opa Hein blijft tot op hoge leeftijd actief 13 Van kruidenierswinkeltje naar succesvolle groothandel 19 Nieuwbouw groothandel en verhuizing naar royalere woning 25 Ondernemen zit Ton in het bloed 29 Het zijn jaren van veel leren en veel ervaringen opdoen 35 Ten Have’s Groothandel verdriedubbelde omzet 41 Kleine kruideniers vaak erg krap bij kas 49 Supermarkt vroeg om andere groothandel 57 Zonder omwegen recht door zee Deel 2 65 Ton kiest zijn eigen weg en wordt volledig zelfstandig ondernemer 67 Werken bij of samenwerken met Albert Heijn 95 Slechte start nieuw millennium 103 Vertrouwen in Albert Heijn wankelt Deel 3 113 Tijd voor versterking management. Zoon Gerald komt in de zaak 115 Goed ondernemerschap en sterke winkelformule is gouden combinatie 117 Tijd voor versterking management 123 De relatie wordt afstandelijker Deel 4 133 De veranderende rol, betrokkenheid op afstand. Zoon Toïne komt in de zaak 135 Je moet als oud-directeur de opvolgers niet in de weg staan 147 Een baken van rust 151 Koopmanschap zal altijd van belang blijven Deel 5 155 Appendix 157 Kengetallen van de groep 159 Vestigingen
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 39,50

niet beschikbaar

niet beschikbaar



Op werkdagen voor 21:00 besteld, morgen in huis!
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen