Samenvatting
- English - With (w)EGO: Tailor-Made Housing, The Why Factory investigates participatory processes applied to housing design. These processes establish a negotiation among the desires of each of the residents of a housing slab and help determine the design of their apartments. To achieve this, Wegocity manifests a particular interest in the development of a gaming process. This game leverages the specificities of each resident and transforms them into spatial needs. This way, unexpected housing typologies emerge within a truly human-driven residential building. (w)EGO: Tailor-Made Housing is part of the Why Factory’s Future Cities Series after The Why Factor(y), Visionary Cities, Green Dream, Vertical Village, Hong Kong Fantasies, City Shocks, We Want World Wonders and Absolute Leisure. - Dutch - Met (w)EGO: Tailor-Made Housing onderzoekt The Why Factory de participatieve processen die een rol spelen bij het ontwerpen van woningen. Deze processen bemiddelen tussen de wensen van elk van de bewoners van een woonblok en bepalen mede het ontwerp van hun appartementen. Om dit doel te bereiken verkent (w)EGO de mogelijkheden van een bepaald spelproces. Dit spel maakt gebruik van de specifieke kenmerken van elke bewoner en transformeert deze in ruimtelijke behoeften. Op deze manier ontstaan er onverwachte woningtypologieën binnen een echt mensgericht woongebouw. (w)EGO: Tailor-Made Housing isonderdeel van de The Why Factory’s Future Cities Serie. Eerder verschenen: The Why Factor(y), Visionary Cities, Green Dream, Vertical Village, Hong Kong Fantasies, City Shocks, We Want World Wonders en Absolute Leisure.