Samenvatting
The Art of Business Modelling helpt je bij de ontwikkeling van je startende bedrijf. In fase 1 gebruik je de Lean Canvas, om jouw markt te ontdekken. In de tweede fase stap je van de Lean Canvas over naar de BMG Canvas, waarmee je het businessmodel van je onderneming opzet en leert hoe je het kunt verbeteren. Vervolgens gebruik je in de derde fase de Scale-up Canvas, om te onderzoeken hoe je je bedrijf kunt opschalen, welke bottlenecks je tegen kunt komen en hoe je die oplost. In de laatste fase ga je je bedrijf bestendigen en onderzoek je de wereld van investeerders en financiering. Je kunt in elk onderdeel van het boek instappen, al naar gelang de fase waarin jouw onderneming zich bevindt. Zie dit boek als brug tussen de verschillende canvassen en je bereikt het punt waar je naartoe wilt. - Helpt je bij de ontwikkeling van je startende bedrijf; - incl. toepassing canvassen voor alle ontwikkelingsfasen van jouw bedrijf; - flexibel, duurzaam en zeer doelgericht. Hoe ontwikkel je een nieuw bedrijf? Maak kennis met de wereld van business modelling: van start-up, grow-up, scale-up naar step-up en continuïteit! The Art of Business Modelling gidst je, aan de hand van - Helpt je bij de ontwikkeling van je startende bedrijf; - incl. toepassing canvassen voor alle ontwikkelingsfasen van jouw bedrijf; - flexibel, duurzaam en zeer doelgericht. Hoe ontwikkel je een nieuw bedrijf? Maak kennis met de wereld van business modelling: van start-up, grow-up, scale-up naar step-up en continuïteit! The Art of Business Modelling gidst je, aan de hand van vier verschillende canvassen, door de vier fasen die beginnende ondernemers doorlopen. Voor elke fase zijn in de loop der jaren prachtige hulpmiddelen ontwikkeld, die zonder onderscheid toepasbaar en gemakkelijk in gebruik zijn. Maar het echte werk begint pas op het moment dat je een canvas ingevuld hebt. Hoe kun je nu met behulp van zo’n canvas je onderneming verder uitbouwen? Marijn Mulders heeft een achtergrond in de IT en veel expertise op het gebied van verandermanagement en de besluitvorming bij ondernemers in relatie tot bedrijfsmodellen. Hij is eigenaar van het management- en trainingsbureau Tolo Branca, dat o.a. verandermanagementtrajecten begeleidt en ondersteuning en training biedt aan ondernemers en medewerkers. Daarnaast is Mulders auteur van verschillende managementboeken waaronder Business - Managementmodellen, Business Modelling for Teams en Business Model You.