Samenvatting
Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener ga je aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
Frontoffice en backoffice in de verblijfsrecreatie zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als frontofficemedewerker voer je ook backofficewerkzaamheden uit. In het algemeen zijn het taken die je buiten het zicht van de gast uitvoert/kunt uitvoeren en soms heb je geen rechtstreeks contact met de gast. Je controleert de facturen, volgt de betalingen, past een reservering door een wijziging of (deel)annulering aan en werkt het gastendossier bij. Andere backofficewerkzaamheden zijn het bijhouden van de voorraad, het verzamelen van informatie en het op de juiste manier verspreiden daarvan.