Samenvatting
Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener ga je aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd. Als frontofficemedewerker ben je het aanspreekpunt voor de klant of gast. Je zorgt voor een persoonlijke dienstverlening zonder de belangen van het bedrijf uit het oog te verliezen. In dit boek staan de producten en diensten centraal die betrekking hebben op eigenvervoerreizen. Je leest alles over eigen vervoer, verblijf, het boekingsproces, verzekeringen en prijzen berekenen. Bij dit theorieboek horen de frontoffice- en backoffice-werkboeken uit het basisdeel: Verblijfsrecreatie, Dagrecreatie, Hotel, Reisbranche en Toeristisch informatiebedrijf. In de Tendens Toerisme profieldeel-werkboeken - Promoten en verkopen - wordt verwezen naar dit theorieboek.