Samenvatting
Tendens Toerisme en Recreatie draagt bij aan de ontwikkeling tot gastvrije en klantgerichte dienstverleners. Als dienstverlener gaat de student aan de slag in bedrijven die gericht zijn op toerisme, recreatie en vrije tijd. Door de samenwerking met de professionele praktijk wordt een realistisch beeld gegeven van de toekomstige werkomgeving. Met actuele en uitdagende opdrachten worden de juiste kennis, vaardigheden en gedrag geleerd.
Backofficewerkzaamheden zijn taken die de student uitvoert zonder dat hij/zij zelf rechtstreeks commercieel contact heeft met de klanten of gasten. Het kunnen wel werkzaamheden zijn die direct in het belang van de klant/gast zijn: het verzamelen van informatie voor de klant/gast of zorgen dat er van alles voldoende voorraad is.
Het verschilt per branche en zelfs per bedrijf hoe de taken tussen front- en backoffice verdeeld worden. Vaak voert de frontofficemedewerker ook backofficetaken uit. Backofficewerkzaamheden worden uitgevoerd aan de frontofficebalie, aan een bureau in het zicht van de balie of in een aparte ruimte die wel of niet verbonden is met de balie.
Bij dit theorieboek horen de backofficewerkboeken uit het basisdeel: hotel, reisbranche, verblijfsrecreatie en front- en backoffice dagrecreatie en front- en backoffice toeristisch informatiebedrijf.