Samenvatting
Microsoft SharePoint beïnvloedt in sterke mate de manier waarop werknemers binnen organisaties samenwerken. Samenwerking, collaboratie, beschikbaar maken en delen van informatie via het web is precies wat SharePoint 2013 biedt. En omdat SharePoint samenwerkt met veelgebruikte programma's als Microsoft Word, Excel, Access, PowerPoint, Outlook, InfoPath, Project, Visio en Groove, vormt SharePoint 2013 de de-factospil in de Office 2013 Suite. Dit boek is primair geschreven om gebruikers een helpende hand te bieden zodra ze met SharePoint gaan werken. Stap voor stap leert u wat SharePoint-sites zijn en uit welke componenten ze bestaan. U leert hoe u componenten aan SharePoint-sites toevoegt en hoe u de functionaliteit daarvan naar uw hand zet. Aan de hand van vele oefeningen leert u hoe u informatie via het web deelt en toegankelijk maakt voor anderen. Ook leert u hoe u efficiënt gebruikmaakt van de deelmogelijkheden van SharePoint in combinatie met (lokaal) geïnstalleerde Office-toepassingen als Word, Excel, Outlook en Access. Tot de behandelde onderwerpen behoren: - Wat is SharePoint? - Navigeren door een SharePoint-site - Werken met lijsten en bibliotheken - Werken met webpagina's - Sites maken en beheren - Sociale functies gebruiken - Werken met wiki's en blogs - Personen en informatie zoeken - Taken en werkstromen beheren - SharePoint gebruiken met Excel, Access en Outlook - Business intelligence toepassen - Inhoudsbeheer gebruiken