Samenvatting
Sportmarketing is een relatief jong vakgebied dat een steeds grotere rol speelt in de sportwereld. Het marketingperspectief is goed toepasbaar op de specifieke cultuur, structuur en dynamiek van de sportmarkt. Sportmarketing is geschreven vanuit een strategisch marketingperspectief dat als basis dient voor een strategisch marketingplan. In drie delen komen achtereenvolgens de sportmarkt, de strategische analyse en het tactische plan aan bod.
In deze derde editie zijn alle voorbeelden en het ondersteunend cijfermateriaal geactualiseerd. Daarnaast is deel II, Strategische analyse, uitgebreid met nieuwe inzichten. Ook is er aandacht voor recente mediaontwikkelingen die de sportmarketeer tal van nieuwe mogelijkheden bieden.
Sportmarketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs.
Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor Pearson XTRA. Op www.pearsonxtra.nl is veel extra studie- en lesmateriaal beschikbaar, zoals de eText van het boek, meerkeuzevragen en cases. Docenten vinden er een docentenhandleiding, powerpoints en relevante weblinks.
Robert Kok heeft jarenlange ervaring als hogeschooldocent Sportmarketing en Sportsponsoring binnen de opleiding SPECO Sport & Marketing/Management. Daarnaast is hij actief als strategisch consultant binnen de sportmarketing en sportsponsoring. Hugo Gruijters is docent Sportbusiness aan de Fontys Economische Hogeschool Tilburg, opleiding SPECO Sport & Media. Hij verzorgt binnen deze opleiding onder andere cursussen op het gebied van sportmarketing, sportsponsoring en nieuwe media. Hij is oudbestuurslid van betaaldvoetbalorganisatie FC Eindhoven.