Samenvatting
Onmisbaar boek wanneer u aan de slag wilt met het werven van sponsors, geschreven door ervaren ex- sponsoring manager van de KLM. Boek staat boordevol praktische informatie en praktijkvoorbeelden en helpt u stapsgewijs bij het werven van sponsors. WAAROM "SPONSORING: HOE EN WAAROM" Het werven van sponsors is een lastige klus en vereist enige kennis van zaken. Toch zijn veel sportverenigingen, culturele organisaties en goede doelen geheel of gedeeltelijk afhankelijk van sponsoring. Zonder kennis van zaken worden tientallen brieven verzonden en evenveel afwijzingen volgen. Teleurgesteld na de zoveelste afwijzing stopt men vervolgens met de zoektocht naar sponsors. "Sponsoring: hoe en waarom" is een praktische handleiding bij het werven van sponsors. Op een toegankelijke manier maakt de schrijver u deelgenoot van zijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van sponsoring. Bovendien geeft hij u een uniek inzicht in de gedachtegang van een sponsor. Op een praktische manier komen alle aspecten aan de orde die nodig zijn om een goede sponsoringaanvraag in te dienen. Van het voorbereiden en beschrijven van uw organisatie en het bieden van tegenprestaties tot het opstellen van een goede brief. Ook is er aandacht voor het voeren van gesprekken met sponsors, het maken van afspraken, het opstellen van een sponsorcontract en het onderhouden van een sponsorrelatie. Wanneer je als kleine of middelgrote organisatie vliegensvlug sponsors wilt leren werven is "Sponsoring: hoe en waarom" een onmisbare en praktische handleiding. INHOUD - Inleiding - Waarom sponsoren bedrijven? - Sponsorwerving versus fondsenwerving - Kom ik in aanmerking voor sponsoring? - Hoe u sponsorwerving niet moet aanpakken - Uw organisatie voorbereiden op het werven van sponsors - Uw organisatie beschrijven - Wat kan ik vragen en aan wie - Tegenprestaties - Opstellen van de begeleidende brief - Sponsoring voor goede doelen - Sponsoring voor culturele organisaties - Op gesprek - Afspraken maken - Het sponsorcontract + voorbeeld sponsorcontract - Een sponsorrelatie onderhouden GRATIS VOORBEELD SPONSORINGOVEREENKOMST Het boek "Sponsoring: hoe en waarom" bevat tevens een voorbeeld van een sponsoring overeenkomst welke u als voorbeeld kunt gebruiken voor uw eigen sponsoring overeenkomst. OVER DE AUTEUR Danny de Graaf was jarenlang sponsoringmanager bij de KLM en heeft naar schatting zo'n 12.000 sponsoringverzoeken langs zien komen. Via dit boek wil hij iets doen wat hij als sponsoringmanager niet kon, namelijk u helpen een betere sponsoringaanvraag in te dienen bij de juiste sponsors.
Onmisbaar boek wanneer u aan de slag wilt met het werven van sponsors, geschreven door ervaren ex- sponsoring manager van de KLM. Boek staat boordevol praktische informatie en praktijkvoorbeelden en helpt u stapsgewijs bij het werven van sponsors. WAAROM "SPONSORING: HOE EN WAAROM" Het werven van sponsors is een lastige klus en vereist enige kennis van zaken. Toch zijn veel sportverenigingen, culturele organisaties en goede doelen geheel of gedeeltelijk afhankelijk van sponsoring. Zonder kennis van zaken worden tientallen brieven verzonden en evenveel afwijzingen volgen. Teleurgesteld na de zoveelste afwijzing stopt men vervolgens met de zoektocht naar sponsors. "Sponsoring: hoe en waarom" is een praktische handleiding bij het werven van sponsors. Op een toegankelijke manier maakt de schrijver u deelgenoot van zijn jarenlange kennis en ervaring op het gebied van sponsoring. Bovendien geeft hij u een uniek inzicht in de gedachtegang van een sponsor. Op een praktische manier komen alle aspecten aan de orde die nodig zijn om een goede sponsoringaanvraag in te dienen. Van het voorbereiden en beschrijven van uw organisatie en het bieden van tegenprestaties tot het opstellen van een goede brief. Ook is er aandacht voor het voeren van gesprekken met sponsors, het maken van afspraken, het opstellen van een sponsorcontract en het onderhouden van een sponsorrelatie. Wanneer je als kleine of middelgrote organisatie vliegensvlug sponsors wilt leren werven is "Sponsoring: hoe en waarom" een onmisbare en praktische handleiding. INHOUD - Inleiding - Waarom sponsoren bedrijven? - Sponsorwerving versus fondsenwerving - Kom ik in aanmerking voor sponsoring? - Hoe u sponsorwerving niet moet aanpakken - Uw organisatie voorbereiden op het werven van sponsors - Uw organisatie beschrijven - Wat kan ik vragen en aan wie - Tegenprestaties - Opstellen van de begeleidende brief - Sponsoring voor goede doelen - Sponsoring voor culturele organisaties - Op gesprek - Afspraken maken - Het sponsorcontract + voorbeeld sponsorcontract - Een sponsorrelatie onderhouden GRATIS VOORBEELD SPONSORINGOVEREENKOMST Het boek "Sponsoring: hoe en waarom" bevat tevens een voorbeeld van een sponsoring overeenkomst welke u als voorbeeld kunt gebruiken voor uw eigen sponsoring overeenkomst. OVER DE AUTEUR Danny de Graaf was jarenlang sponsoringmanager bij de KLM en heeft naar schatting zo'n 12.000 sponsoringverzoeken langs zien komen. Via dit boek wil hij iets doen wat hij als sponsoringmanager niet kon, namelijk u helpen een betere sponsoringaanvraag in te dienen bij de juiste sponsors.