Samenvatting
Na het lezen van dit boek bent u, webprofessional, weer helemaal up-to-date als het gaat om het zo goed mogelijk scoren in de gratis zoekresultaten van Google. Onderzoeker en leraar Alain Sadon is in staat om dit complexe en dynamische vakgebied, SEO genaamd, toegankelijk en prak-tisch toepasbaar te maken voor een breed publiek. Een must voor website ontwikkelaars, website/webshop beheerders, marketing/reclame bureaus, seo adviseurs, tekstschrijvers, studenten en opleiders.
Alain Sadon (1964) is Informatica Ingenieur (TU Delft) en eigenaar van SEOguru, vooraanstaand kennis-, opleiding- en adviescentrum zoekmachine optimalisatie (SEO). Hij geeft sinds 2004 trai-ningen, lezingen en adviezen aan het Nederlandse en Vlaamse bedrijfsleven.
U krijgt op systematische wijze antwoord op de volgende vragen:
* Wat omhelst het SEO vakgebied?
* Wat mag er van een webontwikkelaar, copywriter, webmarketeer en SEO specialist worden verwacht?
* Wat is de invloed van social media (Twitter, Facebook, Google+) op SEO (Social SEO)?
* Wat behelzen de Penguin, Panda en Hummingbird updates?
* Is een mobielvriendelijke website van belang voor SEO? En zo ja, op welke manier dan?
* Hoe ziet een ideale websitestructuur er precies uit? En de URL’s?
* Hoe ziet Google onze site, wat is de DOM en de invloed van programmeertechnieken (Javascript, Ajax, etc.)?
* Wat moeten we doen om internationaal te gaan scoren?
* Hoe kunnen we zoekresultaten verrijken met reviews, events, zoekvensters, etc. via semantische markup?
* Wat is de Knowledge Graph en hoe varen we daar als bedrijf in mee?
* Hoe schrijven we zoekmachine vriendelijke webteksten? En wat is in dat verband Topic Targeting?
* Is dubbele content nu echt een probleem? Hoe daarmee het beste om te gaan?
* Hoe scoren we met images, video’s, pdf’s, maps (‘Google Mijn Bedrijf’) en apps?
* Wat zijn de beste (en slechtste) verwijzingen? Wat is linkearning?
* Hoe zorgen we ervoor dat een goed scorende site goed blijft scoren?
* Hoe voorkomen we, of reageren we op, penalty’s door Google? Hoe minimaliseren we de kans op hacks?
* Met welke SEO tools kunnen we het beste onze analyses en metingen uitvoeren?
Wolter Tjeenk Willink, directeur Traffic Builders, #1 zoekmachine
marketing bureau 2014, Emerce top 100, over het boek:
‘SEO voor webprofessionals’ is een onmisbare handleiding wanneer u zelf met zoekmachine-optimalisatie aan de slag wilt en biedt bovendien de noodzakelijke handvatten voor online marketing verantwoordelijken die meer inzicht willen krij-gen in de SEO werkzaamheden van bureaus.