Samenvatting
Ondernemen zonder exitstrategie is zoals een grap vertellen zonder punchline. Je kan er al je energie in kwijt maar op het einde lacht er niemand. Jij nog het minst van al.
Iedere ondernemer is het aan zichzelf, zijn gezin, zijn medewerkers en zijn bedrijf verplicht om zo snel mogelijk een verkoopklaar bedrijf te bouwen. Ook al denk je nog lang niet aan verkopen, wanneer je jouw bedrijf als je 'baby' blijft zien, ontneem je het van belangrijke groeikansen. Stel dat jou morgen iets overkomt, je iets anders wilt gaan doen of een onverwachte opportuniteit om je bedrijf te verkopen je pad kruist? Dan kan je maar beter een bedrijf hebben dat je op eender welk moment aan optimale condities kan verkopen, dan een bedrijf dat je moet verkopen omdat de situatie je ertoe dwingt. Sell Your Baby laat je een nieuwe wereld van ondernemen ontdekken en gebruikt daarbij de exitstrategie als fundament. Want ondernemers met een duidelijke exitstrategie ondernemen op een andere manier. Ze delegeren sneller, maken zichzelf misbaar, vinden meer stabiliteit en rust, verzekeren hun vermogen, investeren in nieuwe projecten en ... ze ondernemen met volle goesting. De optimale exitstrategie begint op dag één. Niet op de dag dat jij beslist om je bedrijf te verkopen.