Samenvatting
Bij B2B-inkopen wordt ten onrechte vaak gestreefd naar maximale besparingen, waardoor het als een competitie wordt beschouwd, ten koste van aanbieders en leveranciers. Stefaan Hoflack laat in Purchasing Pro aan de hand van veelvoorkomende valkuilen zien wat er mis kan gaan bij professioneel inkopen. Hij pleit voor een verschuiving van de focus van besparingen naar een constructieve aanpak. Met een handig stappenplan illustreert hij hoe zo een meerwaarde kan worden gecreëerd voor alle betrokken partijen. 'Stefaan Hoflack deelt met passie zijn visie op inkopen en behandelt hoe terugkerende fouten vermeden kunnen worden. Het boek wordt daardoor een krachtig, persoonlijk en inspirerend verhaal met waardevolle tips.'
- BRUNO HAVET | Voormalig Chief Procurement Officer ING en voormalig Senior Vice President NFR Sourcing Ahold Delhaize 'Purchasing Pro daagt inkopers uit om kritisch naar zichzelf te kijken en biedt praktische inzichten in valkuilen van kortetermijn-kostenbesparingen. Het voorziet in concrete richtlijnen voor effectiever handelen tijdens inkooptrajecten en het opbouwen van duurzame klant-leveranciersrelaties. Dit boek is een absolute aanrader.'
-BERT CLAES | Group Supply Chain Director bij Vision HealthCare