Samenvatting
Wat zijn de kenmerken van een onderwijsprogramma dat bachelor-studenten
in staat stelt stage-ervaringen te vertalen naar beroepsoverstijgende
competenties en deze overtuigend te communiceren in de vorm van een
personal brand?
Deze publicatie bevat tekst en werkvormen die stimuleren om zelfkennis
te ontwikkelen over de eigen motieven en kwaliteiten en hoe STARR's zo
geschreven kunnen worden dat deze overtuigende bewijzen vormen van de
persoonlijke kwaliteiten. Het 'pièce de résistance' vormt het professionele
identiteitsspel waarin deelnemers al spelende meer kennis te krijgen over
zichzelf. Het spel maakt gebruik van het verschijnsel dat anderen eerder je
kwaliteiten zien dan jij zelf, doordat het spel aanzet tot dialoog.
Martin Reekers (1951) is hoofddocent bij Hogeschool Rotterdam waar hij
in 2006 begon als senior beleidsadviseur. De afgelopen jaren werkte hij
als docent aan de masteropleiding Leren & Innoveren. Hij is lid van de
hogeschool brede werkgroep Studieloopbaancoaching en van de denktank
rond het lectoraat Studiesucces. Hij is tevens actief als trainer voor de
HR-academie.
Onder auspiciën van het Kenniscentrum Business Innovation van
Hogeschool Rotterdam doet Martin promotieonderzoek gericht op het
ontwerpen van een programma dat studenten leert om praktijkervaringen
overtuigend te vertalen naar kwaliteiten. Daarnaast is Martin redactielid
van het vakblad LoopbaanVisie, auteur van leerboeken en cartoonist.