Samenvatting
Klantgericht corresponderen is een praktische gids voor iedereen die brieven schrijft of er verantwoordelijk voor is. U vindt in dit boek:
zeven succesfactoren voor klantgerichte brieven
concrete handvatten voor strategische, klantgericht en correct corresponderen
technieken om betere openings-en slotzinnen te maken
tips en structuren voor informatieve brieven, commerci brieven, klachtbehandelingsbrieven, slechtnieuwsbrieven en betalingsverzoeken
tips voor standaardcorrespondentie, e-mails en faxen
Deze tweede herziene druk is geactualiseerd en in overeenstemming gebracht met het Spellingbesluit-2005
Drs. R.J.M. Plattel is hoofdredacteur van de serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer en oprichter en directeur van Plattel en Partners.
Drs E.G.H. Grubben CMC was medeoprichter en -directeur van Plattel en Partners. In 2005 heeft hij gekozen voor het zelfstandig ondernemerschap onder de naam Grubben Ontwikkeling en Communicatie. Hij werkt daarbij nog steeds nauw samen met Plattel en Partners.
Beide auteurs hebben als communicatieadviseur ruime ervaring in het doorlichten van de (standaard) correspondentie in uiteenlopende organisaties en begeleiden deze organisaties bij het professionaliseren van hun correspondentie en huisstijl. Zij doen dit onder meer via doelgerichte advisering, workshops, trainingen en het coachen van (interne) tekstschrijvers.
De serie Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer biedt een praktische training in managementvaardigheden. Met een minimum aan theorie en een maximum aan praktische richtlijnen verwerft u in twee avonden lezen een schat aan informatie en vaardigheden. Daarnaast zijn de boeken ideaal als naslagwerk.
De Praktijkgidsen voor Manager en Ondernemer worden geschreven door mensen die op hun vakgebied een jarenlange praktijkervaring hebben opgedaan. De serie staat onder redactie van Plattel en Partners te Baarn.