Samenvatting
Marketingplanning bereidt voor op de examen stof zoals omschreven in de SPL/ ECABO-toetsmatrijs Marketingbeleid en -planning. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma. Om de stof beter tot leven te kunnen brengen is er een voorbeeldcase van een marketingplan beschikbaar (op www.PracticX.nl), met bij behorende verwerkingsopdrachten. Deze case is verweven met het boek, maar is naar keuze toe te passen. Daarnaast zijn er nog enkele oefencases en er staan natuurlijk ook opdrachten in het boek. Pitch Pitch is een methode voor commerciƫle opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, marge woorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.PracticX.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit zeven delen: * Basisboek marketing * Marktonderzoek * Marketing: de harde cijfers * Marketingplanning * Communicatie * Evenementen organiseren * Extra Pitch voor NIMA-A PracticX De online toets- en oefenportal PracticX is speciek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open- en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het theorietentamen van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback. Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.