Samenvatting
Extra Pitch voor Nima A is bestemd voor cursisten die de methode Pitch gevolgd hebben voor het mbo-diploma Medewerker marketing en communicatie. Deze methode is ook te gebruiken als voorbereiding op de Nima-examens Basiskennis marketing en Nima A Marketing Medewerker. De methode volgt de nieuwe vereisten die gelden vanaf 2016. Samen met dit aanvullende deel vormt Pitch een complete voorbereiding op deze examens. Op practicx.nl staat hiervoor een 'spoorboekje', waarin per examen en module te zien is welke stof daarvoor nodig is. Andersom kun je daarin per vereiste van het Nima zien waar je de stof kunt vinden. Je vindt er ook een gecombineerd register waarmee je snel een begrip kunt zoeken in de verschillende boeken van Pitch. Pitch Pitch is een methode voor commerciƫle opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staat extra oefenstof, toegesneden op de Nima examens. Bij elk antwoord verschijnt duidelijke feedback. De methode bestaat uit zeven delen: * Basisboek marketing * Marktonderzoek * Marketing: de harde cijfers * Marketingplanning * Communicatie * Evenementen organiseren * Extra Pitch voor Nima A PracticX De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Als voorbereiding op de Nima examens staan er meerkeuzevragen, plus cases met bijbehorende oefening. Op alle oefenvragen krijgen studenten direct heldere feedback.