Samenvatting
Bij het organiseren van een evenement komt veel kijken. Om een evenement te laten slagen moet je o.a. projectmatig kunnen werken, goed communiceren en de logistiek en veiligheid in acht nemen. In deze uitgave komt alles aan bod wat nodig is voor deze organisatie. Evenementen organiseren sluit aan op het kwalificatiedossier Marketing, communicatie en evenementen. Ook bereidt dit boek voor op de examenstof SPL/ECABO toetsmatrijs M5 Evenementeninstrumentarium en veiligheidsvoorschriften. Het boek legt, samen met de rest van deze methode, ook een stevige basis om studenten door te laten stomen naar het NIMA-A diploma. Pitch Pitch is een methode voor commerciële opleidingen in het mbo. Bij het ontwikkelen stonden overzichtelijkheid en begrijpelijkheid voorop: rustige vormgeving, heldere taal, duidelijke structuur, margewoorden, onthoudblokjes voor het recapituleren van de kernstof, vragen en opdrachten, en per hoofdstuk een samenvatting en een begrippenlijst. Op www.practicx.nl staan toets- en oefenvragen (met feedback op de antwoorden) als oefening voor het tentamen. De methode bestaat uit zeven delen: • Basisboek marketing • Marktonderzoek • Marketing: de harde cijfers • Marketingplanning • Communicatie • Evenementen organiseren • Extra Pitch voor NIMA-A PracticX De online toets- en oefenportal PracticX is specifiek ontwikkeld voor mbo-studenten. Een unieke code in het boek geeft hen toegang tot het extra oefenmateriaal. Waar nodig wordt de leerstof uit het boek verder verrijkt met oefenbestanden, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open en gesloten vragen, waarbij studenten direct heldere feedback krijgen. Als voorbereiding op het theorietentamen van SPL/ECABO zijn er oefententamens, eveneens met directe feedback. Kees Benschop heeft jarenlange ervaring met het ontwikkelen van studiemateriaal en onderwijsmethodes voor het mbo.