Samenvatting
De essentie van marketing is niet langer de ruil van producten of diensten bevorderen. Tegenwoordig spelen consumentenbehoeften een veel grotere rol. Zoals marketingprofessor Philip Kotler zegt: 'Marketing is het leveren van klanttevredenheid op een winstgevende manier.' Wat dat inhoudt, staat in het Basisboek Marketing.
Basisboek Marketing bereidt voor op de examenstof van de SPL/ECABO-toetsmatrijs Economie en Recht. Deze matrijs is afgeleid van het kwalificatiedossier Marketing, communicatie en evenementen. Het boek bevat ook 'extra' stof over marketing en de marketingmix, waardoor het een aanzet is naar het deel Marketingplanning.
Basisboek Marketing is een van de 7 compacte delen van de Pitchserie. Dit is een serie marketing- en communicatieboeken met twee doelen. Allereerst zijn de boeken onmisbaar studiemateriaal voor het mbo-diploma Medewerker marketing en communicatie. Na het behalen van dit diploma vormen deze boeken bovendien een stevige basis voor de weg naar het Nima A-diploma.
*Een praktisch en overzichtelijk gestructureerd studieboek waarin informatie wordt afgewisseld met vragen en opdrachten.
*Je kunt stapsgewijs de materie tot je nemen.
*No-nonsense vormgeving met een rustige bladspiegel en niet te lange alinea's.
*De enige 'moeilijke' woorden zijn de begrippen waar de beroepsbeoefenaar mee moet werken en die uw student dus moet kennen.
*Pitch is geschikt voor zelfstandig werken én voor afwisselend zelfstandig en klassikaal werken.
Bij het boek hoort de online oefen- en toetsportal PracticX. In deze portal vind je oefeningen, cases en aanvullende opdrachten. De oefeningen per hoofdstuk bestaan uit open en gesloten vragen. Hierop krijgt de student direct feedback. Daarnaast kan je je met oefententamens voorbereiden op de theorietentamens van SPL/ECABO. Ook op deze oefententamens krijg je meteen feedback.
Mbo-studenten niveau 4. Bedoeld voor studenten in commerciële opleidingen zoals Economie, Marketing, Communicatie en Evenementen.