Samenvatting
'Operational Excellence in de Financiële Dienstverlening' is een praktijkboek over het belangrijkste ingrediënt van succesvol ondernemen in de financiële dienstverlening: het vertrouwen van de klant in de prestaties van de onderneming. Het is de nieuwe betekenis van operational excellence voor de bedrijfstak waarin dit vertrouwen de laatste jaren juist zoveel deuken heeft opgelopen. Om dit vertrouwen te herstellen zullen bedrijven het hoogst bereikbare niveau van betrouwbaarheid van hun dagelijkse prestaties moeten realiseren. Dit boek biedt een vernieuwde kijk op operational excellence waarbij voor het eerst een integrale werkmethode wordt geboden voor het bereiken van dit doel.
Het boek geeft antwoord op de vraag welke veranderingen er nodig zijn in de onderneming om deze uitzonderlijk hoge betrouwbaarheid te verwezenlijken en op welke manier dit effectief kan worden gerealiseerd. Op alle niveaus van de onderneming worden inzichten en hulpmiddelen geboden vanuit een ruime praktijkervaring in de financiële dienstverlening. Gebaseerd op een heldere visie en de zes bouwstenen van operational excellence is een implementatiemethode gebouwd die de medewerkers ruimte en middelen biedt om persoonlijk betrokken te zijn bij en te sturen naar een uniek resultaat voor de klant.
'Uitblinken in vertrouwen' is geschreven door deskundigen met een ruime ervaring met organisatieverandering vanuit meerdere vakgebieden en rollen. Vanuit hun samenwerking in de OpexGroep werken de auteurs in opdrachten binnen en buiten de financiële dienstverlening.