Samenvatting
Een kannibaal in Parijs, het boze oog van een moeder die op haar dochter neerkijkt wanneer die haar vriendje in de bioscoop bevredigt, de wrede opmerkingen van kinderen bij de dood van hun vriendje, een mysterieuze golf die een universiteitscampus bedekt en studenten tot zelfmoord drijft. Het literaire spectrum van Liliana Colanzi staat onder invloed van horrorfilms, fantastische literatuur en Latijns-Amerikaanse volksvertellingen. Met 'Onze dode wereld' houdt ze met een heel frisse stem de Zuid-Amerikaanse verteltraditie hoog en sluit zo aan in het rijtje hedendaagse verhalenschrijvers als Carmen Maria Machado, Lesley Nneka Arimah en Samanta Schweblin. ‘Briljant, intuïtief, zintuiglijk en enigmatisch.’ Sara Mesa ‘Wanneer de geest zich vult met twijfel en stemmen, dat is het schemergebied waarop Liliana Colanzi haar verhalen laat beginnen.’ La Voz ‘De verhalentraditie van de Latijns-Amerikaanse letteren heeft in Liliana Colanzi een waardige opvolger.’ ABC