Samenvatting
Online marketing is niet meer weg te denken uit het marketingvak: het is de afgelopen jaren geëvolueerd tot een volwassen vakgebied dat voortdurend in beweging is. Steeds ontstaan er voor ondernemingen nieuwe trends en mogelijkheden om klantrelaties aan te gaan en deze te verdiepen. Online marketing, de essentie beschrijft de kern en belangrijkste onderdelen van een online marketingaanpak. Uitgangspunt is het geven van een praktische uitleg van de theorie met veel voorbeelden en video’s ter ondersteuning. Via de diverse QR-codes in het boek kan de student de theorie direct aan video’s uit de praktijk koppelen. Dit boek is een herziene en geactualiseerde editie van de in 2018 verschenen eerste editie. Het bestaat uit vijf delen die de verschillende onderwerpen van het online marketingvak op logische wijze behandelen. Elk hoofdstuk bevat cases en beeldmateriaal ter verduidelijking van de theorie. Naast de trends en ontwikkelingen komen onder andere de klantreis, de online marketingstrategie en middelen zoals display advertising, affiliate marketing, mobile marketing, e-mailmarketing en conversieoptimalisatie aan bod. Tot slot is er aandacht voor testen, optimaliseren en het belang van techniek en projectmanagement. Zo leert de student alle elementen om te zetten naar een concreet actieplan. Online marketing, de essentie is uitermate geschikt voor studenten die behoefte hebben aan een praktisch toepasbaar en uitgebreid boek over online marketing, maar het is ook bedoeld om marketeers en (startende) ondernemers een body of knowledge te geven in dit snel veranderende vakgebied. Nino Adamo is online marketingtrainer en zelfstandig ondernemer.
Geert Buskes is online ondernemer en eigenaar van Effecty.nl.
Michèlle Merkx is online marketingdocent en zelfstandig ondernemer. Dit boek bevat een toegangscode voor MyLab, een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal, zoals:
Het volledige boek in digitale vorm (eText)
Toetsvragen
Begrippentrainer
Cases
Video’s en animaties