€ 39,00


ePUB ebook

niet beschikbaar

PDF ebook

niet beschikbaar

Meer weten over (effectief) leren

Wouter Smets • Boek • paperback

  • Samenvatting
    Een vaak gehoorde oorzaak voor de tegenvallende resultaten met betrekking tot de onderwijskwaliteit is dat leraren onvoldoende wetenschappelijk onderbouwd te werk gaan. Onderzoekers en lerarenopleiders klagen dan dat wetenschappelijke inzichten over ‘wat werkt’ niet voldoende worden toegepast op de klasvloer. Sommige leraren zouden een didactiek toepassen die niet spoort met de wetenschappelijke consensus. Dat alles roept vragen op rond de verwachtingen die we van leraren mogen hebben omtrent hun omgang met wetenschappelijke inzichten. In welke mate kunnen we van leraren verwachten dat ze levenslang op de hoogte blijven van wetenschappelijke inzichten? Hoe vertalen zich deze inzichten van theorie naar praktijk? Moeten leraren nauwkeurige uitvoerders zijn van wat wetenschappers voorschrijven of mogen we van leraren een eigen onderzoekende praktijk verwachten? Draagt de leraar daarbij individuele verantwoordelijkheid, of hebben intermediairs, teamgenoten en leidinggevenden daarin ook een rol te spelen? In dit nummer bieden we oriëntatie in deze moeilijke kwesties.
  • Productinformatie
    Binding : Paperback
    Distributievorm : Boek (print, druk)
    Formaat : 162mm x 243mm
    Aantal pagina's : Niet bekend
    Uitgeverij : Politeia NV
    ISBN : 9782509039194
    Datum publicatie : 04-2021
  • Inhoudsopgave
    niet beschikbaar
  • Reviews (0 uit 0 reviews)
    Wil je meer weten over hoe reviews worden verzameld? Lees onze uitleg hier.

€ 39,00

niet beschikbaar

niet beschikbaar



0-1 werkdagen
Veilig betalen Logo
14 dagen bedenktermijn
Delen 
×
SERVICE
Contact
 
Vragen