Samenvatting
Mindmaps visualiseren gedachten, ideeën, complexe projecten en organisatiestructuren eenvoudig, overzichtelijk en doeltreffend. Bedrijven en organisaties gebruiken mindmapping dan ook steeds meer om ingewikkelde onderwerpen overzichtelijk te maken, plannen uit te werken, nieuwe ideeën te ontwikkelen en te innoveren.
Auteur Hans Buskes legt uit wat mindmapping is en hoe je deze techniek gebruikt voor het maken van diverse plannen (beleid, marketing, communicatie), het bewaken van tijd en doelen, bij brainstormsessies, onderhandelingen, crisissituaties. Ook geeft hij tips voor de aanschaf van softwaretools om zelf mindmaps op de computer te maken.
Het boek is bestemd voor professionals: van advocaten tot zoölogen, van ambtenaren tot zelfstandige ondernemers. Maar ook voor iedereen die zoekt naar nieuwe methoden om complexe informatie tot de kern terug te brengen en tegelijkertijd krachtig visueel weer te geven. Met als doel er meer uit te halen.
Hans Buskes is communicatiestrateeg en oprichter van Communicabus. Hij heeft ruime ervaring met interim communicatie managementopdrachten en advisering bij complexe communicatieprojecten. Daarbij past hij met veel succes mindmapping toe. Hij geeft zon vijftien jaar mindmaptrainingen bij onder meer gemeenten, ondernemers, industrie, banken en advocaten in en buiten Nederland. Hans heeft een drukbezochte mindmapblog op mastermindmaps.wordpress.com.