Samenvatting
Strategisch management voor medici is het zevende deel uit de serie Medicus en Management.Wat behelst een strategie nu eigenlijk? Wat kunt u er in de praktijk mee en wat niet? Wat zijn eenvoudige hulpmiddelen om in en naast de praktijk van alledag in werkverband een strategische discussie te voeren? Strategisch management voor medici geeft antwoord op deze vragen en biedt (para)medici concrete aanwijzingen voor de manier waarop zij in strategische discussies een bijdrage kunnen leveren. Tevens geeft het boek aanwijzingen hoe zij hun managementteam en raden van bestuur tegenspel kunnen bieden. Dit laatste is van belang omdat in de afgelopen jaren management en medici steeds verder naar elkaar toe zijn gegroeid. Medici zijn echter niet opgeleid voor management, net zomin als managers voor het verlenen van zorg zijn opgeleid. Om de kloof in de praktijk te overbruggen, leven managers en medici zich steeds verder in elkaars werkveld in.Strategisch management voor medici heeft een praktische opzet: elk hoofdstuk begint met een herkenbare casus en eindigt met praktische tips. Daartussenin presenteren de auteurs een selectie uit de managementgereedschapkist waarmee de probleemstelling van de casus kan worden opgelost.Strategisch management voor medici heeft een praktische opzet: elk hoofdstuk begint met een herkenbare casus en eindigt met praktische tips. Daartussenin presenteren de auteurs een selectie uit de managementgereedschapkist waarmee de probleemstelling van de casus kan worden opgelost.Het boek is met name bedoeld voor medische professionals en managers in de zorg.