Samenvatting
Met het Marketingfacts Jaarboek ben je in één keer bij als het gaat om relevante statistieken, trends en best practices. Met de input van experts is het Jaarboek een niet te missen naslagwerk voor marketingprofessionals, -geïnteresseerden en -studenten.
Zoals ieder vakgebied verandert en vernieuwt marketing zich soms sneller dan vakliteratuur en studieboeken kunnen bijhouden. Om die reden is marketing-vakblog Marketingfacts.nl aan het begin van vorig decennium ontstaan en om die reden schrijven honderden vakgenoten en specialisten dagelijks mee aan het up-to-date houden van kennis over marketing. Met insights, onderzoek, nieuwe ervaring en opinie over het vak houden professionals in marketing, communicatie en sales elkaar scherp en op de hoogte. Het NIMA Marketingfacts Jaarboek biedt lezers een unieke samenstelling van hoofdstukken en hot topics over precies die onderwerpen en deelgebieden van marketing waar de veranderingen het snelst gaan, met de meest recente trends, cijfers en best practices. Enerzijds is het een handboek over de basics van het vak: van marketingstrategie tot customer experience en álle stappen die daartussen liggen. Het is ook een jaarlijkse update van veranderingen en ontwikkelingen om in de gaten te houden, geschreven door de grootste specialisten die we bereid hebben gevonden een hoofdstuk of hot topic uit te werken. Het jaarboek is daarmee een lesboek en naslagwerk ineen, waarbij ieder onderwerp van kop tot staart wordt uitgelegd en toegelicht. Daarnáást besteden we dit jaar speciale aandacht aan Moreel Marketing Leider(schap), Young Professionals in Marketing, Duurzaam Transformeren en de bouw van een Schaalbaar Marketingteam.