Samenvatting
De fitnessbranche in Europa is de laatste tien jaar enorm gegroeid. Zo is het aantal leden gestegen van 36 naar 62 miljoen.Er zijn veel ontwikkelingen geweest die daarmee samenhangen, zoals de opkomst van budget ketens, de toegenomen populariteit van personal training, small group training, groepsfitness en virtuele programma's. Voorts zijn boutique studio's aan het toenemen en ook het gebruik van apps en wearables. Meerdere ontwikkelingen zijn gekoppeld aan de opkomst van het internet en smartphones. Dit soort technologische trends zijn medebepalend voor een verschuiving in de commerciele activiteiten binnen de fitness sector. Voorheen waren marketing en sales activiteiten overwegend offline,terwijl tegenwoordig de factor online gigantisch belangrijk is geworden, zoals de diverse vormen van social media. Voor ieder bedrijf zijn de concepten van marketing en sales cruciaal omdat ze het verschil bepalen tussen succes en falen. Deze twee begrippen worden vaak in een adem genoemd, terwijl ze toch flink van elkaar verschillen. In dit boek worden marketing en sales vanuit diverse perspectieven besproken, gepaard gaand met een veelheid aan praktische tips. Het boek telt elf hoofdstukken waarin onder meer de volgende thema's worden behandeld: * Zes P's van marketing. * Prijsbepaling in de fitness sector. * Marketingcommunicatie; offline versus online. * Marketing en sales in groepsfitness. * Marketing en sales in personal training. * Personal branding Dit boek is bedoeld voor ondernemers en managers in de fitness en leisure sector. Een unieke groep van experts heeft bijgedragen aan deze publicatie. Zij verschaffen verrassende inzichten en leveren praktische strategieën om de komende tien jaar mee aan de slag te gaan.