Samenvatting
Feedback is een zeer effectief middel om leerlingen en studenten beter te leren schrijven. Maar wanneer in het schrijfproces geef je feedback, waar geef je feedback op en hoe formuleer je je feedback? In het boek Maak er geen punt van! bespreken de auteurs deze kwesties en bieden ze docenten van alle onderwijsniveaus houvast bij het geven van effectieve feedback op schrijfproducten. Het boek is gebaseerd op de laatste wetenschappelijke inzichten op het gebied van schrijfvaardigheid en beschrijft hoe docenten het proces van feedback geven kunnen inrichten. Ook geeft het boek suggesties voor werkvormen voor het inzetten van peerfeedback. Behalve theorie bevat het boek een concreet stappenplan waarvan het gebruik met behulp van voorbeeldteksten op verschillende onderwijsniveaus wordt toegelicht. Dit boek is geschreven voor docenten van po tot wo, lerarenopleiders, docenten in opleiding, taaldocenten en vakdocenten die schrijfproducten van leerlingen en studenten beoordelen. Monica Koster is onderzoeker, ontwikkelaar en onderwijsadviseur. Haar lesmethode Tekster, gericht op schrijfvaardigheid voor de bovenbouw van het basisonderwijs, won een prijs voor beste onderzoek vertaald naar de onderwijspraktijk. Meike Korpershoek is docent in het hbo en mbo, geeft advies en ontwikkelt onderwijs op het gebied van Nederlandse taalvaardigheid. Ze is eigenaar van onderwijsbureau de Taalprof.