Samenvatting
Innovaties op het gebied van leren en ontwikkelen volgen elkaar in hoog tempo op. Je organisatie werkt dagelijks aan uitdagende vraagstukken. Gelukkig kun je een beroep doen op uiteenlopende leveranciers van leer- en ontwikkeloplossingen. Maar hoe geef je die samenwerking effectief vorm? Dat begint bij een zorgvuldig inkoopproces! Dit praktisch handboek geeft een compleet overzicht van het inkoopproces van leer- en ontwikkeloplossingen. In drie fases doorlopen we alle aspecten van het inkopen: van strategie tot praktijk. Zo kun je het inkoopproces strategisch vorm geven en goed onderbouwde keuzes te maken. Diverse checklists, toolboxen en verdiepende achtergrondinformatie ondersteunen je om direct praktisch aan de slag te gaan. Over inkopen in organisaties is veel geschreven. Over het inkopen van leer- en ontwikkeloplossingen niet. LEREN INKOPEN is interessant voor iedereen die meer wil weten over het inkopen van leer- en ontwikkeloplossingen. Dat geldt voor professionals op het gebied van Learning & Development en Human Resource Management, maar ook voor directeuren, managers, inkopers en leveranciers.