Samenvatting
- Een eigentijdse benadering. Wijs Worden vertrekt bij de levensbeschouwelijke diversiteit binnen de klas en haakt in op de toegenomen secularisatie. - Steeds wordt duidelijk dat de benadering levensbeschouwelijk is. - De inhoudelijke informatie daagt leerlingen ook steeds uit te reflecteren op hun eigen denk- en belevingswereld. - Burgerschap: o.a. aandacht voor de hoofdwaarden in onze samenleving. - Compacte instructieteksten in de leerwerkboeken. - Opdrachten op diverse niveaus en in verschillende stijlen: opdrachten, verdiepingsopdrachten, op-pad-opdrachten, privé-vragen. - Functionele en aantrekkelijke vormgeving. - Docentenboeken met inhoudelijke toelichtingen bij alle thema’s, antwoordsuggesties bij open vragen, didactische tips, toetsvragen etc. etc. Inhoud Hoofdstuk 1 Gelukkig worden Hoofdstuk 2 lijden en dood Hoofdstuk 3 Feesten Hoofdstuk 4 Hindoeïsme en boeddhisme Hoofdstuk 5 Hoofdwaarden in onze samenleving Hoofdstuk 7 Islam