Samenvatting
Klantgericht werken is voor organisaties van steeds groter belang. Hoe kom je nu van alleen meten van klanttevredenheid naar echte klantgerichtheid in de haarvaten van je organisatie? Zodat je een sterke, klantgerichte organisatie bouwt die succesvol blijft in een steeds veranderende markt? In Klant-DNA wordt op een hele praktische manier verwoord hoe leiders, coaches en veranderaars succesvol de cultuur kunnen beïnvloeden. Een cultuur van vertrouwen, samenwerken, van elkaar leren en continu bijsturen. Want deze eigenschappen zijn cruciaal om snel te kunnen inspelen op nieuwe klantwensen en marktveranderingen. De leiders van morgen zijn immers degenen die succesvol continu de organisatiecultuur beïnvloeden en verbeteren. Met dit praktische boek krijg je een beter beeld van de organisatiecultuur die je nodig hebt. Naast een concreet verhaal boordevol ervaringen, krijg je allerlei praktische tips, workshopideeën en interventiemogelijkheden aangereikt om deze cultuur vorm te geven en te borgen in het DNA van de organisatie. Peter Koning is auteur, spreker en oprichter van Re:lead. Hij adviseert, coacht, inspireert en traint leidinggevenden. Met ruim 15 jaar ervaring begeleidt hij managementteams met hele praktische tips en handvatten. Samen met enkele bedrijven heeft hij praktische tools ontwikkeld die door steeds meer bedrijven worden gebruikt. Martijn Stuiver is cultuurantropoloog en al jaren actief in agile omgevingen. Hij heeft een unieke kijk op welke cultuur er nodig is om agile echt succesvol te maken. Als consultant traint en adviseert hij leidinggevenden bij cruciale cultuurveranderingen.