Samenvatting
Elke organisatie krijgt vroeg of laat te maken met een crisis. Maar de echte crisis voor jouw organisatie is niet wat je overkomt, maar hoe jij reageert. Een verkeerde reactie op een brand, hack, #metoo-geval of terrorismedreiging kan levens in gevaar brengen, duizenden tot miljoenen euro’s kosten en het vertrouwen in je organisatie ernstig schaden. Zou het niet fijn zijn als je precies weet wat je moet doen als je door een crisis overvallen wordt? In dit boek krijg je van crisiscommunicatie-expert Tom Compaijen de bewezen formule voor goede crisiscommunicatie in zeven principes. Kom sterker uit de crisis, niet doordat je het beste voor jezelf hebt gedaan, maar het beste voor de getroffenen. In Klaar voor elke Crisis ontdek je: Hoe KPN bij uitval van alarmnummer 112 de plank volledig missloeg in Nieuwsuur en waarom burgemeester Eberhard van der Laan juist zo geliefd was. Hoe je het vertrouwen in jouw organisatie terugwint, ondanks dat er grote fouten zijn gemaakt. De werking van de hersenen bij communicatie, zodat je de lessen beter begrijpt en onthoudt.