Samenvatting
Tijdens zijn eerste fotoproject in Zuid-Korea in 2011 ontmoette Willem van den Hoed zijn toekomstige vrouw. Twee jaar later verhuisde hij naar Seoel. Het typisch Koreaanse Hyundai-appartement waarin ze vier jaar woonden fungeerde als een culturele camera obscura. Kimchi Beach is een persoonlijk verslag van het dagelijks leven in de dynamische metropool en biedt en passant een uniek inzicht in de manier waarop Van den Hoeds kunstwerken tot stand komen. ‘Kimchi Beach is met zijn haast dromerige, korte schetsen van het leven in de elfde economie van de wereld een fascinerend en origineel verslag van hoe kunstenaar en fotograaf Willem van den Hoed probeert te aarden in de Zuid-Koreaanse metropool Seoul. De persoonlijke zoektocht, gecombineerd met scherpe observaties over de Koreaanse cultuur en samenleving, maken dit een van de interessantste Nederlandstalige werken over het moderne Zuid-Korea.’ Jeroen Visser, Zuid-Korea-correspondent voor de Volkskrant
Tijdens zijn eerste fotoproject in Zuid-Korea in 2011 ontmoette Willem van den Hoed zijn toekomstige vrouw. Twee jaar later verhuisde hij naar Seoel. Het typisch Koreaanse Hyundai-appartement waarin ze vier jaar woonden fungeerde als een culturele camera obscura. Kimchi Beach is een persoonlijk verslag van het dagelijks leven in de dynamische metropool en biedt en passant een uniek inzicht in de manier waarop Van den Hoeds kunstwerken tot stand komen. ‘Kimchi Beach is met zijn haast dromerige, korte schetsen van het leven in de elfde economie van de wereld een fascinerend en origineel verslag van hoe kunstenaar en fotograaf Willem van den Hoed probeert te aarden in de Zuid-Koreaanse metropool Seoul. De persoonlijke zoektocht, gecombineerd met scherpe observaties over de Koreaanse cultuur en samenleving, maken dit een van de interessantste Nederlandstalige werken over het moderne Zuid-Korea.’ Jeroen Visser, Zuid-Korea-correspondent voor de Volkskrant